Handelsbetingelser – Nulallergi.dk
Skip til indhold

Personlig betjening

Levering 1-3 dage | Fri fragt v/399 kr. (el. 39 kr.) | Online PrisMatch | 365 dages retur

Kundeservice ->

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på nulallergi.dk

 

nulallergi.dk ejes af AllergiFri ApS

 CVR-nr.: 40766022

 Adresse: Sønderled 10, 9510 Arden, Denmark

 Tlf. +45 21459810

 E-mailadresse: info@zeroallergy.dk


 Aftalerne indgås på dansk 


Betaling og levering


Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay, Diners Club, American Express samt Anyday.

  • Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen kan tillægges prisen for fragt. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. Eventuelle gebyrer vil blive oplyst i forbindelse med dit køb.

Vi leverer varen 1-4 dage dage efter dit køb.

Vi leverer varerne med DAO, GLS, PostNord eller Coolrunner og vi leverer til alle lande i Europa.

 

Hvad modtager jeg fra Nulallergi efter et køb

Fortrydelsesret

 

Når du som forbruger køber varer på internettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Vi har valgt at forlænge din lovbestemte fortrydelsesret til 30 dage. Dette indebærer, at du har ret til at fortryde et køb inden for 30 dage (i stedet for 14 dage).

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via https://nulallergi.dk/ Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen/emballeringen på varen eller tager varen i brug.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

 

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til AllergiFri APS, Sønderled 10, 9510 Arden. Tlf: 21459810 Email: info@zeroallergy.dk 

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

 

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os  uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

 

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. 

 

Afprøvning af varen og emballage

 

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, men sender i stedet varen retur. 

Du skal som kunde som udgangspunkt tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

 

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel kan fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Oplysning om klagemuligheder

 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@zeroallergy.dk

 

Klagemulighed med Tryghedsmærket

 

Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.

Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain

 

Generelle oplysninger

 

Persondata ved køb

 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse 
Mobiltelefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos AllergiFri ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for AllergiFri Aps samt vores Kundeservice- og Finansafdeling har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.nulallergi.dk er direktøren.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.nulallergi.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, undtaget Trustpilot, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi anvender Trustpilot.dk til indhentning af køberoplevelser. Oplysninger indsamlet fra Trustpilot.dk videregives ikke til andre.

Som kunde hos AllergiFri ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til AllergiFri ApS

Kreditkortoplysninger krypteres. Vi lagrer ikke dine kreditkortoplysninger. Såfremt du indtaster din e-mailadresse eller dit mobiltelefonnummer accepterer du, at vi kan kontakte dig per mail eller SMS med informationer om din ordre. Bemærk at du accepterer vores persondatapolitik ("behandling af dine data"), når du benytter denne hjemmeside, herunder vores brug af cookies.

 

Konkurrencebetingelser

 

Du kan kun deltage i konkurrencen én gang per trækning. Konkurrencen er ikke købsbetinget. Du er med i lodtrækningen om præmierne, når du deltager i den pågældende konkurrence enten per e-mail eller på Facebook og/eller har svaret rigtigt på spørgsmålene. Ved mistanke om snyd har vi ret til at udelukke deltagere af lodtrækningen.

Hvis du vinder

Vinderne af konkurrencen får direkte besked pr. e-mail, og navnene offentliggøres på Facebook eller i vores nyhedsbreve. Ved at deltage i konkurrencen accepterer du samtidigt denne offentliggørelse. Vinderne modtager deres præmie i løbet af ca. 14 dage. Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.

Øvrigt

Deltager du i konkurrencen, skal du huske at opgive alle de personlige oplysninger, der er angivet ved konkurrencen, så vi kan sende dig eventuelle præmier.

Vi er ikke ansvarlige for eventuelle trykfejl. Vi forbeholder os ret til med øjeblikkelig virkning at ændre gevinsterne i en konkurrence eller helt afbryde konkurrencen.

Ansatte hos os samt medlemmer af disses husstande må ikke deltage i konkurrencen. Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Gavekort

Gavekortet gælder som betaling eller delbetaling, når du handler på vores websites. Beløbet, du handler for, trækkes fra saldoen, og er der et restbeløb, vil det fremgå af din kvittering.

Gavekortet kan ikke veksles til køb af gavekort. Aktuel saldo kan oplyses ved at indtaste gavekort-koden på websitet eller ved at skrive til kundeservice. Hav venligst din gavekort-kode parat. Når kortet er opbrugt, udløber det automatisk. Køb af gavekort bliver ikke inkluderet i den totale købssum og kan derfor ikke benyttes til at opnå rabat ved minimumskøb. 

Rabatkoder

Rabatkoder kan både være lavet af AllergiFri ApS / NulAllergi eller komme fra eksterne samarbejdspartnere. Virker din rabatkode ikke, kan det skyldes, at du har valgt brands, der er ekskluderet fra koden eller at koden måske er udløbet. Vores rabatkoder kan ikke bruges sammen med andre rabatkoder. 
Køb af gavekort bliver ikke inkluderet i den totale købssum og kan derfor ikke benyttes til at opnå rabat ved minimumskøb. 
Virker din rabatkode stadig ikke, skal du kontakte os.

Andet

Al handel på denne hjemmeside foregår på dansk. Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din profil (se øverst på websitet).

Alle kan handle hos os. Du skal dog være fyldt 18 år for at indgå en kreditkøbsaftale.

Når du tegner abonnement/betaler med kreditaftale skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer at du er over 18 år. 

En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år.

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du få svar på det meste ved at klikke på kundeservice øverst på denne side. Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice på 21459810 eller info@zeroallergy.dk

Vi beder dig have dit ordrenummer klar.

Brug af gavekort kræver din accept af følgende vilkår og betingelser. Det elektroniske gavekort kan beholdes og udløber efter 3 år. Gavekortets størrelse kan maksimalt udgøre kr. 3.000. Vi tager ikke ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort. Vi forbeholder os retten til at ændre disse regler.

Levering 1-2 dage

.. men kan vi gøre det hurtigere - gør vi det!

Fri fragt over 399 kr

og ellers er fragt prisen fra 39 kr.

365 dages fortrydelsesret

på dine allergivenlige produkter